Jak szybko odzyskać swoją figurę po 9mc

Stan błogosławiony przeważnie ma związek z zyskaniem kilku dodatkowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet chciałoby tego uniknąć. Czy są metody, aby szybko wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O odpowiednią wagę dobrze zatroszczyć się już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, żeby katować się ścisłą dietą. Organizm kobiety w ciąży wymaga nieco więcej energii niż zazwyczaj. Ograniczenie wysoko przetworzonego pożywienia oraz słodkich przekąsek może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Plusem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To ginekolog może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Największym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o dawną wagę są codzienne spacery z noworodkiem. Przyniosą one korzyści tak samo matce, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast spacerować powolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży zaczną znikać w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można rozpocząć inne ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra sposobność, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twoim mieście. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać dawną wagę. Co ważne, nie zajmują wiele czasu, którego przecież brakuje kobietom po porodzie.